تبلیغات تعاملی چیست؟

تبلیغات تعاملی به چه نوع تبلیغاتی گفته می‌شود؟

تبلیغات تعاملی به چه نوع تبلیغاتی گفته می‌شود؟

تبلیغات تعاملی یک راه حل مناسب برای معرفی کردن برند شما میباشد که در این مطلب دلیل بهینه بودن انتخاب این تبلیغات متوجه می‌شوید.سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی و همچنین به روز شدن لحظه ای رسانه ها، باعث می‌شود برند ها و شرکت های مختلف به دنبال تبلیغاتی تاثیر گذار و ماندگارتر در ذهن مشتری باشند که مزیت رقابتی خود را متفاوت تر نشان دهند.

تبلیغات تعاملی میتواند راه حل مناسبی برای معرفی برند شما باشد زیرا از مصرف کنندگان دعوت میکند تا مستقیما با برند شما تعامل و مشارکت داشته باشند.یکی از مزیت های بازاریابی تعاملی نسبت به نوع سنتی آن ، ایجاد ارتباط معنا دار با مخاطبان می باشد.

تبلیغات تعاملی

تبلیغات تعاملی چیست؟

تبلیغات تعاملی ، مصرف کنندگان را تشویق می کند تا به طور مستقیم ، به کمک رسانه های آنلاین یا آفلاین وهمچنین به صورت فیزیکی با تبلیغات درگیر شوند و تبلیغات سنتی را به یک فعالیت تبدیل کنند.

این تبلیغات ، یک راه حل عالی بازاریابی و مارکتینگ برای تعامل مستقیم با مصرف کنندگان می‌باشد و آنها را تشویق میکند به جای صرفا مشاهده منفعلانه یک تبلیغ و نادیده گرفتن آن ، در آن مشارکت داشته باشد و پیام و معنای برند و محصول را درک کند.

از طرفی دیگر ، تعامل با مشتری باعث افزایش میزان دسترسی برند به مشتریان هدف شده و ارتباطات سودمند برای هر دو طرف به همراه خواهد داشت. همچنین مشتریان نسبت به کمپین های تبلیغاتی شما بازخورد نشان دهند.

هدف تبلیغات تعاملی چیست ؟

تبلیغات تعاملی ، موجب می شود یک برند پیام خود را در قالب یک داستان ، شخصی سازی کرده و آن را به گونه ای طراحی کند تا مشتری همزمان با مشارکت در تبلیغ برند ، آن را درک کند و در ذهنش ماندگاری بیشتری داشته باشد.

به اندازه ای که یک تبلیغات تعاملی ، خلاقیت بیشتری داشته باشد ، می تواند نسبت به تبلیغات دیگر هزینه کم تر به همرا تاثیرگذاری بیشتر داشته باشد. این نوع تبلیغات معمولا بازی ، شادی ، تحرک ، حل مسئله و.. به همراه دارد و به همین علت در ذهن ها ماندگار تر است.

در میان این تنوع از تبلیغات ، تبلیغاتی که در ذهن مشتری ماندگاری بیشتری داشته باشد سبب جذب شدن آن به برند شما میشود که فروش بیشتر شمارا به همراه دارد که نتیجه آن محبوبیت برند شما میشود.

Engagement Marketing

چرا تبلیغات تعاملی ، راه حلی مناسب برای برند ها می‌باشد ؟

چرا تبلیغات تعاملی ، راه حلی مناسب برای برند ها می‌باشد ؟

با پیشرفت فناوری ، رویکرد بازاریابی B2C تغییر پیدا کرده است . برندها روش تبلیغ با در نظر گرفتن پیام های یکسان را کنار گذاشته و کانال ها را برای مشتریان شخصی سازی کرده و با آنها تعامل دارند.

1. مشتریان به مدت طولانی محصولات و خدمات شما را به یاد داشته باشند.

1. مشتریان به مدت طولانی محصولات و خدمات شما را به یاد داشته باشند.

انسان ها نمیتوانند آنچه را که به صورت منظم می بینند یا با آن تعامل و مشارکت معنا داری دارند را به راحتی فراموش کنند. به همین علت تبلیغات شما به مدت طولانی در ذهن مشتریان ماندگاری بیشتری دارد.

تعامل موثر با مشتری ، باعث میشود مخاطبان شما احساس کنند که درک شده و بخشی از برند شما هستند. این اقدام مشتری را به خرید تشویق می کند ، وفاداری را افزایش می دهد و ریزش مشتری را کاهش می دهد.

2.برند و تبلیغات شما متمایز از بقیه باشد.

2.برند و تبلیغات شما متمایز از بقیه باشد.

همه ی ما شاهد هستیم که رقابت در دنیای امروز به شدت شدید میباشد و همچنین همه به دنبال راهی هستند که محصول و خدمت خود را متفاوت از بقیه به مشتری نشان دهند. بازاریابی تعاملی میتواند راه حل خوبی برای مزیت رقابتی باشد.

کمپین های تبلیغاتی تعاملی به شما کمک میکند که ویژگی منحصر به فرد خود به گونه ای معرفی کنید مشتری عمیقا آن را احساس و درک کند. این تکنیک باعث می شود شما از دیگر رقبایتان متمایز شوید ، دیده شده و دوست داشته شوید.

3.آگاهی از برند را افزایش می دهد

3.آگاهی از برند را افزایش می دهد

بازاریابی تعاملی به صورت منظم ، شما را در مقابل مخاطبان هدف قرار داده و آگاهی آن ها را از برند افزایش می دهد.

آگاهی در بازار رقابتی امروز بسیار مهم است چون به مردم کمک میکند تا هدف اصلی برند و محصولات شما را درک کنند . هرچه بازار هدف با برند شما آشنا تر باشند ، موفقیت شما در فروش ، بیشتر است.

مزایای تبلیغات تعاملی
انواع تبلیغات تعاملی
interactive advertising

چگونه بازاریابی تعاملی تاثیر گذار تری داشته باشیم؟

اولین موضوعی که تیم بازاریابی باید در نظر داشته باشد ، این است که چه چیزی باعث می شود تبلیغات تعاملی برند با مشتری به صورت حرفه ای انجام شود. پاسخ آن به محتوا و بازار هدف برند شما بستگی دارد . چه استراتژی در نظر دارید تا پیاده سازی کنید ؟

  1. برای بازاریابی تعاملی کسب و کار خود ، اهداف تعیین کنید .

هیچ تعریف واحدی برای اینکه تعامل مناسب با مشتری چگونه به نظر می رسد وجود ندارد . از طرفی به همان نسبت که برندها برای بهبود استراتژی های بازاریابی تعاملی با مشتری خود ، رقابت می کنند ، انتظارات بیشتر شده و استاندارد ها تغییر میابد .

این اهداف برای بازاریابی تعاملی ، از صنعتی به صنعت دیگر متفاوت است . بنابراین ، تنها شما باید معیارهای کسب و کار خود را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنید.

2 . تعامل با مشتری را در همه ی کانال های ارتباطی تبلیغ کنید.

یکی از جذاب ترین راه حل ها برای فروش بیشتر در تبلیغات تعاملی ، تولید محتوایی است که در ارتباط با مشتریان باشد و با ناخودآگاه مشتری ارتباط برقرار کند.

هرچقدر که تعامل با مشتری مستقیم تر و منحصر به فرد تر باشد ، تمایل مشتری برای خرید بیشتر می شود زیرا صرفا او مخاطب برند قرار گرفته شده است و میزان تحت تاثیر قرار گرفتن مشتری بیشتر می‌شود.

در تمام مسیری که مشتری بالقوه شما به مشتری بالفعل تبدیل شود ، راهکاری را مشخص کنید که مشتری در همه‌ی کانال های ارتباطی ، چه به صورت آفلاین ، چه به صورت آنلاین با شما در تعامل و همکاری باشد.

تبلیغات و بازاریابی تعاملی چیست؟

انواع بازاریابی تعاملی

الگوهای بازاریابی تعاملی باید به گونه‌ای طراحی شود که مخاطب تحت تاثیر آن قرار گرفته و به آن علاقه مند باشد. هرچقدر که مخاطب درک بیشتری از محتوای شما داشته باشد ، تعامل فرد با برند شما بیشتر میشود. در ادامه به چند راهکار که تعامل بیشری را با مخاطب ایجاد می‌کند ، می پردازیم.

  • بازاریابی تعاملی بر اساس داستان

هرچقدر نحوه بازاریابی و تبلیغات شما همانند پروسه یک داستان باشد که مخاطب را کنجکاو محتوای آن بکند ، میزان تعامل و درگیر بودن مشتری با آن بیشتر است و به سبب این ماجراجویی ، علاقه فرد به آن تبلیغ بیشتر شده و تعامل خود با آن را حفظ می کند.

در نتیجه این امر باعث میشود که ماندگاری برند در ذهن مشتری بیشتر شود.

تبلیغات تعاملی چگونه است؟

  • بازاریابی تعاملی بر اساس انجام مسابقات و بازی

بازی و سرگرمی، طراحی تست و سوال مخصوصا اگر جنبه‌ی رقابتی در آن داشته باشد ، میتواند بخش مهمی از بازاریابی یاشند. مخاطبان به مسابقات علاقه‌مند هستند و میتواند یک راه حل مناسبی برای تبلیغات برند ها باشد زیرا تعامل بین مشتری و برند تجاری را افزایش می دهند.یک راهکار برای داشتن کمپین قوی بازاریابی ، به همراه قرعه کشی ، جایزه و هدایا می باشد.

این تعامل دو طرفه بین برند و مشتری ، باعث ایجاد تجربه ای مثبت و پرقدرتی میشود که نظر مخاطبان را به خودش جلب میکند.

what is engagement marketing

  • بازاریابی تعاملی بر اساس ایجاد محتوا توسط مخاطبان

یکی دیگر از روش‌های بازاریابی تعاملی ، اشتراک گذاری محتوای خود کاربران می باشد که این روش بیشتر در فضای آنلاین ، به عنوان مثال شبکه های اجتماعی ، صورت میگیرد. این راهکار را میتوان یکی از نمومنه های خوبی به عنوان بازاریابی تعاملی در نظر گرفت زیرا از با کمک گرفتن از کاربران ، توجه مخاطبان به برند بیشتر جلب می‎‌شود.

Interactive marketing

  • بازاریابی تعاملی با انجام نظر سنجی

بازاریابی تعاملی ، راهکاری است که باعث میشود شما تمرکز بیشتری روی شخصی سازی کردن برند خود بر طبق علایق مشتری داشته باشید. در این نوع تبلیغات بازخورد مشتری در کل فراین فروش بدست آورده ، همچنین این تعامل باعث می شود که محتوایی تولید شده بهترین تجربه و بیشترین تاثیر را برای مخاطب فراهم کند.

تبلیغات تعاملی

آژانس تبلیغاتی نئولاین که هدف اصلی آن طراحی و تولید تبلیغات هوشمند برای مارکت ها میباشد ، با بهره گیری از تکنولوژی و هوش مهندسان جوان خبره ، درصدد طراحی محصولات هوشمندانه تعاملی با مخاطبان است.

برخلاف راهکارهای و تبلیغات متدوال ، در شرکت ارتباط خلاق خط جدید ، به دنبال طراحی محصولات تبلیغاتی هوشمندانه ای هستیم که برند و محصولات شمارا متفاوت و منحصر به فرد با استفاده از تکنولوژی و فناوری به روز در دنیای تبلیغات به صورت خاص ، معرفی کند.

هدف اصلی ما شکستن عادت های تبلیغاتی قدیمی نیست ، بلکه به وجود آوردن خط جدیدی از تبلیغات است که علاوه بر هوشمند بودن ، تعامل بیشتری همراه با ارتباط معنادارتر و عمیق تر با مشتریان داشته باشد. اگر برند شما برای هدفی خاص طراحی شده است ، پس انتخاب تبلیغات و بازاریابی خاص مناسب ترین راه حل برای شماست.

برای آشنایی با محصولات تعاملی هوشمند شرکت نئولاین ، اینجا کلیک کنید.

تبلیغات تعاملی و نئولاین