آژانس تبلیغاتی چگونه به کسب و کارها کمک میکند؟

در حال بارگذاری ...

آژانس تبلیغاتی چیست؟

آژانس تبلیغاتی ، سازمان های مستقلی هستند که به طور متمرکز و تخصصی مسئولیت برنامه ریزی ، طراحی ، اجرا ، مدیریت و توسعه تبلیغات و همچنین اجرای کمپین های بازاریابی خلاقانه را برای مشتریانش خود ، به صورت همه جانبه بر عهده دارد.

این شرکت های تبلیغاتی تمام تلاش خود را برای فروش محصولات و خدمات سازمان ها و افراد ، با استفاده خلاقیت و رسانه مناسب ، به کار میگیرند تا به روشی آسان و ساده به دست مشتری هدف برسد .

به عبارت دیگر تبلیغات ، بازاریابی و دیزاین همانند پلی است بین مشتری و خدمات یا محصولات یک شرکت .

آژانس های تبلیغاتی را میتوان آژانس خلاقیت نام برد زیرا با استفاده از روش های جدید و متفاوت ، از محصول مورد نظر یک تصویر خلاقانه را به وجود می آورند تا ماندگار آن در ذهن مشتری بیشتر شود.

در برخی از شرکت ها ، آژانس تبلیغاتی می تواند در داخل سازمان، به عنوان یک بخش مستقل همانند یک شرکت برون سپاری (outsourcing) فعالیت کند.

چرا بهتر است که از آژانس تبلیغاتی کمک بگیریم؟

آژانس های تبلیغاتی برای توسعه یک برند و عملکرد فروش محصولات و خدمات بسیار مهم هستند.

این شرکت ها کار خلاقانه ای را در نوشتن کپی ها ، آثار هنری و گرافیکی ، آهنگ تبلیغاتی (جینگل ها) ، تبلیغات فروش ، لوگوها ، کمپین های تلوزیونی ، کمپین های دیجیتال و غیره توسعه می دهند.

همچنین آنها با رسانه های سنتی و دیجیتال کار می کنند و به شرکت ها کمک می کنند تا بودجه خود را برای استفاده از این نوع رسانه ها برنامه ریزی کنند.

آژانس تبلیغاتی چسیت؟

آژانس تبلیغاتی چگونه کار می کند ؟

آژانس تبلیغاتی میتوانند به صورت تخصصی در حوزه ی تبلیغات تعیین شده ای مثل تبلیغات تعاملی فعالیت کنند . همچنین نیز در قالب یک آژانس خدمات کامل (فول سرویس ) ، به ارائه تمامی ابزار ها و خدمات مورد نیاز تبلیغات بپردازند.

خدمات کامل عبارتند از طراحی وب سایت ها ، کمپین های تبلیغاتی آنلاین و شبکه ها اجتماعی ، بروشورها و کاتالوگ ها ، نامه های پستی ، تبلیغات چاپی یا رادیویی و تلوزیونی و … بپردازنند.

آژانس های تبلیغاتی با بخش های بازاریابی شرکت ها مستقیما همکاری می کنند تا مفاهیم و ایده های مربوط به کمپین های تبلیغاتی را دریافت کنند.

اگر مشتری آژانس را انتخاب کند ، فرآیند با خرید رسانه مورد نظر و کارهای خلاقانه انجام می شود تا توزیع کمپین ، پیام و آثار هنری ارائه شود .

آژانس تبلیغاتی چیست؟

اکثر آژانس های تبلیغاتی چهار وظیفه مشترک دارند :

1.خلاقیت

2.خرید رسانه تبلیغاتی

3.خدمات مشتری

4.برنامه ریزی برای پروژه تعریف شده

شرکت های تبلیغاتی حوزه های مختلفی دارند که در بخش های جداگانه ، در راستای هدف مشترک کار میکنند.

تیم پروژه آژانس تبلیغاتی که مورد نیاز برای شرکت تبلیغاتی هستند، بنابر نیاز پروژه و اهداف شرکت ، بودجه و مخاطب مشخص میشود.

آژانس ها معمولا بر اساس ساعت کارکرد یا وظیفه ای که به آن ها داده شده و یا پروژه ها از مشتریان هزینه دریافت می کنند.

وظایف آژانس تبلیغاتی چیست؟

وظیفه اصلی آژانس تبلیغاتی و بازاریابی این است که با تکنیک های تخصصی و ماهرانه برند سازی را در زمان مناسب ، در جای درست شکل بدهد تا بازار هدف را پیدا کند .

دامنه وظایف در یک شرکت تبلیغاتی گسترده و متنوع است .از جمع آوری اطلاعات در رابطه با محصول و تحقیق در مورد شرکت و عکس العمل مشتریان تا اجرایی کردن طرح در بازار درست هدف.

موارد ذیل برخی از وظایف آژانس تبلیغاتی می باشد :

1. بعد از بررسی و تحقیق جامع و کامل ، جامعه هدف مناسب را مشخص کند.

2. طبق سلیقه و نیاز مشتریان ، به ایده پردازی و طراحی یک برنامه اجرایی بپردازد.

3. یکی از اهداف مهم افزایش فروش میباشد که باید توجه بسیاری به آن داشته باشد.

4. تدابیر لازم برای افزایش رشد اقتصادی را بیاندیشد و آگاهی عمومی نسبت به محصول برای مشتریان ایجاد کند.

5. بازخورد مشتریان و کاربران برای بهبود فعالیت های خود در اقدامات بعدی جمع آوری کند.

انواع آژانس تبلیغاتی و بازاریابی

Advertising Agency.2-min
Advertising Agency.3-min
Advertising Agency-min

شرکت های تبلیغاتی با وجود عملکرد های مشابه ، به دلیل طیف گسترده ای از وظایف آن ها ، اختلافات زیادی دارد که آن ها را از هم جدا میکند . دنیای تبلیغات و بازاریابی همانند یک دنیای بی انتها می باشد .

شرکت های تبلیغاتی و بازاریابی به صورت عمده در حیطه سه دسته فعالیت ، عمل میکنند. بدین صورت که اگر فعالیت تبلیغاتی و بازرگانی را یک خط در نظر بگیریم ، سه دسته فعالیت داریم : عناوین بالا خطی (ATL) ، پایین خطی (BTL) و میان خطی (TTL)

آژانس تبلیغاتی در حوزه ATL :

تبلیغات و بازاریابی در دسته بندی ATL(Above The Line) سازمان های بزرگ آن را مدیریت میکنند که ایجاد تبلیغات ملی و بین المللی را بر عهده دارند و بخش ویژه ای از بودجه مشتریان برا برعهده دارند.

این تبلیغات به گونه ای است که از طریق رسانه سراسری و انتشار بزرگ به مخاطبان و مشتریان هدف می رسد.

کمپین های تلوزیونی بزرگ ، بیلبورد ، رادیو ، تبلیغات محیطی، مجلات ، روزنامه ، بنر ، تراکت ،پوستر و …. از این نوع بازاریابی نام برد که به شرکت ها کمک میکنند تا از استراتژی بازاریابی در حیطه گسترده تری و به صورت انبوه استفاده کنند.

قابل ذکر است در این بازاریابی ، آژانس تبلیغاتی موظف است که تمام بازار را هدف قرار دهد تا اهداف مورد نظر کسب و کار محقق شود.

ATL advertising-min

تبلیغات در حوزه BTL :

تبلیغات BTL که در کلمه به معنی زیر خط بازاریابی(Below the Line) می باشد که در این نوع بازاریابی گروه های خاصی از افراد را به صورت “متمرکز” به عنوان بازار هدف قرار می دهند.

محبوبیت این نوع تبلیغات کمتر از ATL است اما برای رسانه ها اهمیت بسیار زیادی دارد و هزینه آن مناسب تر از ATL است.

در صورتی که آژانس تبلیغاتی مورد نظر شما درست و دقیق از این مارکتینگ استفاده کند ، BTL میتواند یکی از موثرترین رسانه های تبلیغات به شمار بیاید.

در تبلیغات BTL هدف تبدیل مخاطب به مشتری است و به صورت کاملا هدفمند میباشد به همبن علت مخاطب کمتری دارد برخلاف ATL که هدف اصلی برند سازی است .

تبلیغات در حوزه TTL:

بازاریابی TTL(Through The Line Advertising) ، که تبلیغات میان(درون) خط می باشد ، ترکیبی از ATL و BTL می باشد.با این روش شما میتوانید به صورت همزمان روی برند سازی و افزایش آگاهی نسبت به برند و کسب و کارها کنند.

این بازاریابی به دلیل افزایش رسانه های اجتماعی و تلفن های هوشمند رواج بیشتری پیدا کرده است .

دیجیتال مارکتینگ را میتوان از این نوع بازاریابی نام برد.

آژانس تبلیغاتی ارتباط خلاق خط جدید( نئولاین)

آژانس تبلیغاتی نئولاین از سال 1389 با هدف رشد و توسعه کسب و کار ها شروع به فعالیت کرده است .

هدف اصلی آژانس تبلیغاتی نئولاین طراحی و اجرای ایده های جدید و خلاقانه در جهت معرفی بهتر و ماندگاری برند در ذهن با استفاده از استراتژی کار آمد می باشد .

با استفاده از محصولات خلاقانه ارتباطی و خدمات BTL ، میتوانیم در کنار هم این مسیر را با نوآوری چشمگیری طی کنیم.

برای آشنایی بیشتر با خدمات ما اینجا کلیک کنید.